ご注意
NOTE
※旅行会社や旅行サイトで購入された場合は、購入元やお申し込み元へお問い合わせください。
※当フォームでは、特典航空券の取消手数料を収受する場合の払い戻しを承ることができません。
Webサイトからお手続きをお願いいたします。
※ブラウザの自動翻訳機能がオンになっている場合、お名前が正しく反映されない場合がございます。
設定をご確認の上お手続きください。
*Please contact the travel agency or third-party website where you purchased your ticket.
*This form cannot be used to process refunds in cases where a cancellation fee is charged for award tickets. Please complete the procedure via the website.
*If your browser's auto-translation function is turned on, your name may not be reflected correctly. Please check your settings before proceeding.
ご案内
Information
(払い戻しについて)
※払い戻し有効期間が切れている航空券は、払い戻しを承ることができません。
※JAL国内旅行保険に加入済みの方は、航空券の払い戻し完了後、チューリッヒ保険会社の旅行保険契約照会サイトにて解約のお手続きをお願いいたします。
(About Refund)
*Tickets cannot be refunded after the refund deadline.
*If you have already purchased JAL domestic travel insurance, after completing the refund of your air ticket. After completing the refund of your airline ticket, please go to Zurich Insurance Company's travel insurance policy inquiry site to cancel your insurance policy.
(手数料について)
ご購入いただいた航空券の取り消し・払い戻しには所定の手数料がかかります。
※以下に該当する場合は、手数料をいただかずに払い戻しいたします。
- ご病気やお怪我により飛行機の利用が難しくなった場合(該当する場合は設問9にて医師の診断書を添付ください。)
- ご予約区間が航空券の特別な取り扱い対象空港に含まれる場合や、欠航遅延が発生した場合。
(About the fee)
Cancellation or refund of purchased tickets will be subject to a specified fee.
*Refunds will be made without change in the following cases.
- If your illness or injury makes it difficult for you to fly (if applicable, please attach a Medical Information Form (MEDIF) in question 9).
- When the reserved sector is included in the airports subject to special handling of the ticket, or when there is a flight cancellation or delay.