〔払い戻しについて〕
JAL Webサイトでお取り扱いできないJAL国際線航空券については当フォームにて払い戻しを承ります。
ご購入いただいた航空券の取り消し・払い戻しには所定の手数料がかかりますのでご了承ください。
- ※申請いただいた航空券全区間の払い戻しを承ります。一部区間のみの払い戻しは承れません。
JALグループ便の遅延・欠航に伴い旅行の取りやめをご希望の場合は、申請された航空券の全区間を払い戻しいたします。
欠航や機材変更に伴うクラスの変更による航空券の一部払い戻しは、全旅程終了後に申請ください。
- なお、以下の場合においては、当フォームにて航空券の払い戻しを手数料なしで承ります。
- ・予約便の時間変更、欠航
- ・傷病による渡航困難(診断書要)
- ・コンタクトセンターで申請番号を取得されたお客さま
対象航空券について
当払い戻し専用受付フォームでの払い戻しはクレジットカードまたはe JALポイントでご購入いただいた航空券に限ります。
- ※アップグレード特典・オプショナルサービス(有料座席・有料ラウンジ・入札アップグレード)を含む対象航空券を申請いただいた場合は、それぞれEMD分も合わせて払い戻しいたします。
- ※オプショナルサービス(有料座席・有料ラウンジ・入札アップグレード)のEMDのみ申請いただき、航空券が払い戻し前の場合は、航空券も合わせて払い戻しいたします。
- ※JAL海外旅行保険に加入済みの方は、航空券の払い戻し完了後、チューリッヒ保険会社の旅行保険契約照会サイトにて解約のお手続きをお願いいたします。
払い戻し期限
航空券発券日より1年30日以内
-
※クレジットカード会社からお客さまへのご返金の時期については、払い戻し手続きを承った日とクレジットカード会社の請求締日や返金手続きのタイミングによって異なり、2カ月前後かかる場合があります。
[About refunds]
For JAL international tickets that cannot be handled on the JAL website, refunds can be made using this form.
Please note that a specified fee for cancellation and refund of the ticket you purchased will be charged.
- *Refunds will be issued for all ticket segments for which a request has been made. Refunds will not be issued for only a portion of the ticket.
If you wish to cancel your trip due to a delay or cancellation of a JAL Group flight, we will refund all segments of the ticket for which you have applied.
For a partial refund of a ticket due to a change in class of service caused by flight cancellation or aircraft change, please apply after the entire itinerary has been completed.
In the following cases, we will accept ticket refunds without charge.
・If the reserved flights are schedule changed or canceled.
・lf the travel is difficult due to injury or illness (medical certificate required)
・Customers who have obtained an application number at the Contact Center
Applicable Airline Tickets
Please note that refund by this refund form are limited to tickets purchased with credit card or e JAL Points.
- * If you apply for a qualifying ticket that includes upgrade award and optional service (paid seat and paid lounge, JAL bid upgrade), you will be refunded for each EMD.
- * If you apply only for EMD for optional service (paid seat and paid lounge, JAL bid upgrade), and your ticket has not been refunded, it will be refunded with your ticket.
- *If you have already purchased JAL overseas travel insurance, after completing the refund of your air ticket,After completing the refund of your airline ticket, please go to Zurich Insurance Company's travel insurance policy inquiry site to cancel your insurance policy.
Refund Deadline
1 year and 30 days from the ticketing date
- * Refund completion from the credit card company to customer depends on the date of the refund and the billing closing date of the credit card company or the timing of the refund, and it may take around two months.