JAPAN AIRLINES

国際線航空券払い戻し専用受付フォーム / Refund Form for JAL International Tickets

当フォームは日英併記とさせていただいております。
This form is available in both English and Japanese.

Webサイトでお取り扱いできない航空券を対象に、払い戻し専用受付フォームをご用意いたしました。払い戻しをご希望のお客さまは、こちらからお申し込みください。
受け付け後、払い戻しに際し確認が必要な場合には、個別にご連絡させていただくことがございます。
あいにく、申請内容や受付済みであることはWebサイトには反映されません。
受付順に手続きを行いますので、別途手続きについてのお知らせメールが届くまで、今しばらくお待ちいただきますようお願いいたします。
払い戻しのお申し込みを取り消しされたい場合は、お手数ですが国際線お問い合わせ窓口へお電話にてご相談ください。
なお、既に払い戻し処理が完了している場合は承れませんのでご了承ください。

We have prepared a refund application form for tickets that are not able to refund through our website. Please apply here.
We may contact you individually if we may need confirmation after receiving your application.
Unfortunately, the content of the application and the fact that it has been accepted will not be reflected on the website. We will proceed in order of reception, so please wait for the result notification email to arrive.
If you would like to cancel your refund request, please call and ask at JAL International Contact Center.
Also, please note that if the refund process has already been completed, it will not be accepted.

〔払い戻しについて〕

JAL Webサイトでお取り扱いできないJAL国際線航空券については当フォームにて払い戻しを承ります。
ご購入いただいた航空券の取り消し・払い戻しには所定の手数料がかかりますのでご了承ください。

  • ※申請いただいた航空券全区間の払い戻しを承ります。一部区間のみの払い戻しは承れません。
    JALグループ便の遅延・欠航に伴い旅行の取りやめをご希望の場合は、申請された航空券の全区間を払い戻しいたします。
    欠航や機材変更に伴うクラスの変更による航空券の一部払い戻しは、全旅程終了後に申請ください。

    なお、以下の場合においては、当フォームにて航空券の払い戻しを手数料なしで承ります。
  • ・予約便の時間変更、欠航
  • ・傷病による渡航困難(診断書要)

対象航空券について

当払い戻し専用受付フォームでの払い戻しはクレジットカードまたはe JALポイントでご購入いただいた航空券に限ります。
  • ※アップグレード特典・オプショナルサービス(有料座席・有料ラウンジ・入札アップグレード)を含む対象航空券を申請いただいた場合は、それぞれEMD分も合わせて払い戻しいたします。
  • ※オプショナルサービス(有料座席・有料ラウンジ・入札アップグレード)のEMDのみ申請いただき、航空券が払い戻し前の場合は、航空券も合わせて払い戻しいたします。
  • ※JAL海外旅行保険に加入済みの方は、航空券の払い戻し完了後、チューリッヒ保険会社の旅行保険契約照会サイトにて解約のお手続きをお願いいたします。

払い戻し期限

航空券発券日より1年30日以内
  • ※クレジットカード会社からお客さまへのご返金の時期については、払い戻し手続きを承った日とクレジットカード会社の請求締日や返金手続きのタイミングによって異なり、2カ月前後かかる場合があります。

[About refunds]

For JAL international tickets that cannot be handled on the JAL website, refunds can be made using this form.
Please note that a specified fee for cancellation and refund of the ticket you purchased will be charged.

  • *Refunds will be issued for all ticket segments for which a request has been made. Refunds will not be issued for only a portion of the ticket.
    If you wish to cancel your trip due to a delay or cancellation of a JAL Group flight, we will refund all segments of the ticket for which you have applied.
    For a partial refund of a ticket due to a change in class of service caused by flight cancellation or aircraft change, please apply after the entire itinerary has been completed.

In the following cases, we will accept ticket refunds without charge.
・If the reserved flights are schedule changed or canceled.
・lf the travel is difficult due to injury or illness (medical certificate required)

Applicable Airline Tickets

Please note that refund by this refund form are limited to tickets purchased with credit card or e JAL Points.
  • * If you apply for a qualifying ticket that includes upgrade award and optional service (paid seat and paid lounge, JAL bid upgrade), you will be refunded for each EMD.
  • * If you apply only for EMD for optional service (paid seat and paid lounge, JAL bid upgrade), and your ticket has not been refunded, it will be refunded with your ticket.
  • *If you have already purchased JAL overseas travel insurance, after completing the refund of your air ticket,After completing the refund of your airline ticket, please go to Zurich Insurance Company's travel insurance policy inquiry site to cancel your insurance policy.

Refund Deadline

1 year and 30 days from the ticketing date
  • * Refund completion from the credit card company to customer depends on the date of the refund and the billing closing date of the credit card company or the timing of the refund, and it may take around two months.

ご注意
NOTE

※以下の場合は、当窓口での払い戻し受付対象外です。
〔旅行会社でご購入の場合〕
当窓口の払い戻し受付対象外です。 購入元やお申し込み元へお問い合わせください。

〔JAL(jal.co.jp)以外のWebサイトでご購入の場合〕
当窓口の払い戻し受付対象外です。 購入元やお申し込み元へお問い合わせください。

〔現金・JALクーポンでご購入の場合〕
当窓口の払い戻し受付対象外です。変更・払い戻し期間内であれば便出発後でもコールセンターにて変更・払い戻しの手続きが可能です。

〔国際線特典航空券をお客さま都合により払い戻しされる場合〕
当窓口の払い戻し受付対象外です。払い戻し期間内であれば便出発後でもコールセンターにて払い戻しの手続きが可能です。取り消し・払い戻しには所定の手数料がかかります。また、払い戻し時点で有効期限が切れているマイルは口座には戻りません。
※一部使用済みの場合、マイルの払い戻しはできませんが、未使用区間の出入国税、空港使用料、燃油特別付加運賃、航空保険料などの税金・料金の払い戻しに限り当フォームにて承ります。

*The following cases are not eligible for refund using this refund form

[If purchased through a travel agencies]
We do not accept refunds by this refund form. Please contact the travel agent you purchased/reserved your ticket directly.

[If purchased on a website other than JAL (jal.co.jp)]
We do not accept refunds by this refund form. Please contact your online travel agent directly.

[If purchased with cash or JAL coupon]
We do not accept refunds by this refund form. If it is within acceptable period for change or refund, we will accept your change/refund at JAL International Call Center even after departure.

[International award tickets apply for costomer reason]
We do not accept refunds by this refund form. If it is within acceptable period of refund, we will accept your refund at JAL International Call Center even after depature.
Cancellations and refunds will be subject to the designated handling charges.
Also, miles that have expired at the time of refund will not be returned to your account.
* Although mileage cannot be reinstated for partially used award tickets, requests for a refund of charges and taxes will be accepted by this refund form.

  • ※ご入力いただいた情報に誤りがある場合、払い戻しを承ることができません。航空券をご確認いただき、正確な情報をご入力ください。
  • * If there is an error in the information you entered, we cannot accept a refund. Please check your ticket and enter the correct information.

個人情報の取り扱いについて
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