JAPAN AIRLINES

国内線航空券払い戻し専用受付フォーム / Refund Form for Domestic Tickets

当フォームは日英併記とさせていただいております。
This form is available in both English and Japanese.

下記Webサイトで払い戻しができない航空券を対象に、払い戻し専用受付フォームをご用意いたしました。
Webサイトでお取り扱いできない航空券をお持ちの方は以下より払い戻し処理の申請が可能です。(日本地区のみ)

  • 減便の影響で1つのご予約に欠航便が2便以上含まれる場合
  • どこかにマイルのご予約で悪天候などの影響により欠航となった場合
  • ご病気やお怪我により飛行機の利用が難しくなった場合
    (医師の診断書などのアップロードによる提出をもとに手数料をいただかない払い戻し)

なお、当受付フォームは、未払い戻しのご予約が対象です。払い戻し済みのご予約を申請された場合、または申請後にご自身で払い戻しされたご予約については対応を控えさせていただきます。何卒ご理解のほど、お願い申し上げます。

We have prepared a special refund application form for tickets that cannot be refunded through the website below.
If you have a ticket that cannot be handled on the website, you can apply for a refund from the following link. (Only in Japan)

  • If more than one flight is cancelled in a single reservation
  • If you have a reservation somewhere with miles and the flight is cancelled due to bad weather or other reasons
  • If your illness or injury makes it difficult for you to fly
    (Refund without charge based on uploaded submission of a doctor's note)

This form is for before refund only case.
Please note that there may be times where we refrain from corresponding to you when refund operation has been processed already through JAL web site or our call center.

ご注意
NOTE

※以下の航空券は当窓口受付対象外です。
〔JALオンライン〕
JALオンラインにてお手続きください。

〔旅行会社や旅行予約サイトで購入した国内線航空券・パッケージツアー・団体旅行〕
購入元やお申し込み元へお問い合わせください。


旅行会社や旅行サイトで購入された場合は、お申し込みの旅行会社までお問い合わせください。

*The following tickets are not eligible for refund through this refund form.

〔Domestic tickets purchased through travel agencies or third-party websites〕
Please contact the travel agency or third-party website where you purchased your ticket.


If you booked your ticket through a travel agency or a third-party website, please contact them directly regarding your ticket.

ご案内
Information

※当フォームでの払い戻し処理には、申請後1週間ほどお時間を要する場合がございます。
 下記のご予約はWebサイトにて払い戻しが可能ですので、お急ぎの場合はWebサイトをご利用ください。
  • クレジットカードでのお支払い
  • 現金(コンビニ・インターネット振込・ATM払込)でのお支払い
  • e JALポイントとクレジットカード併用でのお支払い(※一部区間の払い戻しのみ)
  • 特典航空券(※全区間未使用航空券の払い戻しのみ)

※払戻有効期間が切れている航空券は、払い戻しを承ることができません。


※航空券の購入手段により、払戻方法が異なります。

*It may take about a week some time for the refund to reflect back to the account.
 If your form of payment was one of the following, you may process your refund through our website.

  • Credit card
  • Cash (Convenience store in Japan)
  • e JAL Points and Credit card (*A partial refund will be available)
  • Award tickets (*Eligible if all tickets are unused)

*Tickets cannot be refunded after the refund deadline.


*Refund processes may vary depending on form of payment.

個人情報の取り扱いについて
Privacy Policy

ご入力いただく個人情報の取り扱いにつきましては、以下をご確認ください。

Please confirm the following regarding the handling of personal information you enter.

受け付けは終了しました。 This form is out of service.

ブラウザを閉じて終了してください。 Please close the window and finish.