JAPAN AIRLINES

国内線航空券払い戻し専用受付フォーム / Refund Form for Domestic Tickets

当フォームは日英併記とさせていただいております。
This form is available in both English and Japanese.

下記Webサイトで払い戻しができない航空券を対象に、払い戻し専用受付フォームをご用意いたしました。
Webサイトでお取り扱いできない航空券をお持ちの方は以下より払い戻し処理の申請が可能です。(日本地区のみ)

  • 減便の影響で1つのご予約に欠航便が2便以上含まれる場合
  • どこかにマイルのご予約で悪天候などの影響により欠航となった場合
  • ご病気やお怪我により飛行機の利用が難しくなった場合
    (医師の診断書などのアップロードによる提出をもとに手数料をいただかない払い戻し)

なお、当受付フォームは、未払い戻しのご予約が対象です。払い戻し済みのご予約を申請された場合、または申請後にご自身で払い戻しされたご予約については対応を控えさせていただきます。何卒ご理解のほど、お願い申し上げます。

We have prepared a special refund application form for tickets that cannot be refunded through the website below.
If you have a ticket that cannot be handled on the website, you can apply for a refund from the following link. (Only in Japan)

  • If more than one flight is cancelled in a single reservation
  • If you have a reservation somewhere with miles and the flight is cancelled due to bad weather or other reasons
  • If your illness or injury makes it difficult for you to fly
    (Refund without charge based on uploaded submission of a doctor's note)

This form is for before refund only case.
Please note that there may be times where we refrain from corresponding to you when refund operation has been processed already through JAL web site or our call center.

ご注意
NOTE

※以下の航空券は当窓口受付対象外です。
〔JALオンライン〕
JALオンラインにてお手続きください。

〔旅行会社や旅行予約サイトで購入した国内線航空券・パッケージツアー・団体旅行〕
購入元やお申し込み元へお問い合わせください。


旅行会社や旅行サイトで購入された場合は、お申し込みの旅行会社までお問い合わせください。

*The following tickets are not eligible for refund through this refund form.

〔Domestic tickets purchased through travel agencies or third-party websites〕
Please contact the travel agency or third-party website where you purchased your ticket.


If you booked your ticket through a travel agency or a third-party website, please contact them directly regarding your ticket.

ご案内
Information

※当フォームでの払い戻し処理には、申請後1週間ほどお時間を要する場合がございます。
 下記のご予約はWebサイトにて払い戻しが可能ですので、お急ぎの場合はWebサイトをご利用ください。
  • クレジットカードでのお支払い
  • 現金(コンビニ・インターネット振込・ATM払込)でのお支払い
  • e JALポイントとクレジットカード併用でのお支払い(※一部区間の払い戻しのみ)
  • 特典航空券(※全区間未使用航空券の払い戻しのみ)

※払戻有効期間が切れている航空券は、払い戻しを承ることができません。


※航空券の購入手段により、払戻方法が異なります。

*It may take about a week some time for the refund to reflect back to the account.
 If your form of payment was one of the following, you may process your refund through our website.

  • Credit card
  • Cash (Convenience store in Japan)
  • e JAL Points and Credit card (*A partial refund will be available)
  • Award tickets (*Eligible if all tickets are unused)

*Tickets cannot be refunded after the refund deadline.


*Refund processes may vary depending on form of payment.

個人情報の取り扱いについて
Privacy Policy

ご入力いただく個人情報の取り扱いにつきましては、以下をご確認ください。

Please confirm the following regarding the handling of personal information you enter.

ご購入いただいた航空券の取り消し・払い戻しには所定の手数料がかかります。

ただし、ご搭乗者またはご同行者の病気や怪我により、飛行機のご利用が難しい場合は、搭乗日に旅行ができない状況であると明記されている医師の作成した診断書のアップロードによる提出を条件に、手数料をいただかずに払い戻しいたします。
該当する場合のみ、設問10にて書類を添付ください。

また、以下に表示のある空港(または便)は、手数料をいただきません。

※対象空港一覧に表示されている空港が対象となります。

※検索結果の便名横に * または!が表示されている便が対象となります。

Refunds and cancellations of purchased tickets are subject to the designated handling charges.

However, if the illness or injury of the passenger or accompanying passengers makes it difficult for them to fly, a refund will be made without charge, provided that a medical certificate prepared by a physician stating that the passenger is unable to travel on the date of the flight is submitted by upload.
Upload documents at question 10 only if applicable.

*Your departure or arrival airport is shown in Airports with Special Ticket Handling.
*We will not charge any handling fees for the change or refund.

*Flights marked with a * or ! in "Departures and Arrivals" search results are eligible for a fee waiver.

購入方法をご選択ください。
Please select your payment method.
*必須 Mandatory

※特典航空券ご利用で払い戻し手数料が発生する場合はWebサイトからお手続きをお願いいたします。
*If you there is a refund fee when refunding your Award Ticket, please complete the refund process through our website.

払い戻し希望の便情報
Flight information for refunds

1.予約番号
 Reservation Number
*必須 Mandatory

※複数の予約番号をお持ちの場合はそれぞれ1回ずつ申請をお願いいたします。
※6桁の半角英数字でご入力ください。(例:ABC234) 
※予約番号に数字の0(ゼロ)と1(イチ)は含まれません。英字のO(オー)とI(アイ)でご入力ください。
*If you have two or more reservation numbers,please apply for them separately.
*6 digit one-byte alphanumeric characters(Example:ABC234).
*Reservation numbers do not include the numbers 0 (zero) and 1 (one). Please use the letters O (O) and I (I).

2.便名(払い戻しご希望の すべての区間分をご入力ください)
  Flight Number (Please enter all flight numbers you wish to refund)

*必須 Mandatory

※航空会社コードはJAL/JTA/RACです。
※便名は半角数字でご入力ください。(例:101)
*Airline Codes(JAL/JTA/RAC)
*Please enter flight numbers in one-byte alphanumeric characters (Example:101)

1区間目
1st Sector

2区間目
2nd Sector

3区間目
3rd Sector

4区間目
4th Sector

5区間目
5th Sector

6区間目
6th Sector
3.搭乗日(払い戻しご希望の すべての搭乗日をご入力ください)
  Departure date (Please enter all the departure dates for the flights you would like to refund)

*必須 Mandatory

※半角数字でご入力ください。(例:2020/01/01)
*Please enter a one-byte number (Example: 2020/03/03)

4.搭乗者名※必須 (払い戻し希望者 全員分ご入力ください)、JMB番号
  Passenger Name*Mandatory and JMB Number (For all travellers who wish for a refund with this form)

※日本国籍の方は全角カタカナでご入力ください。(例:オオゾラ タビト)
※外国籍の方は半角英字でご入力ください。(例:OOZORA TABITO)
※JALマイレージバンク(JMB)お得意様番号をお持ちの場合は合わせてお知らせください。
※JMB番号は7桁または9桁の半角数字でご入力ください。

*Please enter names in English.
*Please enter your JAL Mileage Bank number if available.
*Your JAL Mileage Bank (JMB) number should be 7 or 9 digits.

1人目
Passenger 1.
2人目
Passenger 2.
3人目
Passenger 3.
4人目
Passenger 4.
5人目
Passenger 5.
6人目
Passenger 6.
7人目
Passenger 7.
8人目
Passenger 8.
9人目
Passenger 9.
幼児(3歳未満)のお客さま情報は以下にご入力ください。
Please enter passenger information for infants (0-2 years) below.

幼児1人目
Infant 1.

幼児2人目
Infant 2.
5.航空券番号
 Ticket Number

※現金・JALクーポン・JAL旅行券で購入された方は必ずご入力ください。
航空券番号(半角数字13桁)をご入力ください。

*This field is Mandatory if your form of payment was cash, JAL coupon or JAL travel coupon.
Please enter your ticket number (Half-width numbers 13 digits).

6.支払管理番号
 Payment number

※現金支払い(コンビニエンスストア、ATM、インターネット振り込み)の方は必ずご入力ください。
[支払管理番号記載場所]
・コンビニエンスストア、ATM払い:お支払い後の受領書に記載
・インターネット振り込み:振込完了画面に一度のみ表示
※半角数字12桁でご入力ください。
*Cash payment (convenience store, Bank ATM, internet money transfer) must be entered.
[Payment Control Number Location]
・Convenience store and Bank ATM payments: The number will appear on the receipt after payment is made.
・Internet money transfer: Displayed only once on the transfer completion screen.
*Please enter 12 digit one-byte number.

支払管理番号
payment number
7.代表者のお名前
 Name for the applicant
8.代表者のメールアドレス
 E-mail address for the applicant

※ドメイン拒否、個別メールアドレス拒否の設定をご確認ください。
※受付完了メールを送信いたしますので「@jal.com」のドメインからのメールを受信できるように設定してください。
*A confirmation email will be sent to you after you have submitted this form.
If you do not receive this email in your inbox, please check your inbox settings to ensure you are receiving emails from "@jal.com".

9.ご連絡のとれる電話番号
 Reachable telephone number for the applicant

※半角数字でご入力ください。
*Please enter one-byte number

10.診断書(医師の作成した傷病診断書をお持ちの場合は以下よりアップロードしてください。)
a medical certificate(If you have a medical certificate of injury or illness prepared by a physician, please upload it below.)
※搭乗日に旅行ができない状況であることが必ず明記されているもの。
※記載内容に不備や不足がある場合、また画像を正常に読み取ることができない場合は払い戻しを承ることができないことがあります。あらかじめご了承ください。
※添付ファイル名は申請日と設問1で入力した予約番号を記入の上アップロードください。
(例:8月1日に払い戻しを申請し、予約番号「ABC234」の場合 →[0801]ABC234)


*It must always be clearly stated that the traveler is unable to travel on the boarding date.
*Refunds may not be accepted if the information is incomplete or insufficient, or if the image cannot be read properly.
*Please upload the attached file name with the date of application and the reservation number entered in question 1.
(Example: if you apply for a refund on August 1 and your reservation number is "ABC234" → [0801] ABC234)
*When attaching a file, please select the file to be attached by clicking "ファイルを選択" below.
※「jpg, jpeg, png, bmp, pdf」の拡張子ファイルを選択できます
診断書をお持ちの同行者と予約番号が異なる場合
If the reservation number is different from that of the accompanying person with the medical certificate